Havas Adriatic : Kampanja "Gradske face"

Kandidat za Grand Prix 2018 / Društveno-odgovorno poslovanje

Članovi  | 

Havas Adriatic - Kako smo afirmisali “gradske face”?

Nakon što smo se sa velikim zadovoljstvom priključili akciji #kampanjanadar, pokrenutoj od strane Marketing mreže, sa još većim entuzijazmom smo organizovali upoznavanje sa organizacijom Liceulice koja pruža podršku marginalizovanim grupama, sa ciljem njihove veće ekonomske, kulturne i socijalne uključenosti. Ipak, njihovu najvidljiviju aktivnost predstavlja upravo izdavanje časopisa Liceulice od čije prodaje 50% prihoda ide direktno prodavcu. Slušajući životne priče ovih prodavaca koji iz godine u godinu vredno, hrabro i širokog srca osvajaju nove ulice, shvatili smo sa kim imamo posla - sa nama sede gradske face.

Naša ideja bila je da kroz street art estetiku afirmišemo Licaulice. Zašto?

Sa ciljem da pomognemo prodavcima da ih ljudi vide onakvim kakvi oni zaista jesu, a samim tim im pomognemo i u prodaji, krenuli smo od lociranja problema. Prodavci često nailaze na odbijanja, a razlozi su razni. Mešaju ih sa “sumnjivim” prodavcima čestitki, razglednica i karata za pozorište koji navodno takođe prodaju sa društveno-odgovornim ciljevima (pomoć deci, podrška kulturi…). Takođe, ljudi su uglavnom opterećeni svojim problemima i nemaju vremena ni da saslušaju naše prodavce. Sa druge strane, primećeno je da naši prodavci mnogo lakše rade svoj posao na lokacijama gde su doživljeni kao deo svakodnevnog gradskog miljea. Isti ljudi ih sreću skoro svaki dan i doživljavaju ih kao deo urbane ikonografije – kao lica koja čine ovaj grad ili bar neki od krajeva. Tako je prodavac Milan lice sa Terazija, Mirko lice sa platoa kod Studenstkog parka, a Svetlana lice sa Dorćola. Vodeći se time da su naši prodavci veliki borci koji prodajom magazina na ulicama Beograda žele da se ponovo integrišu u društvo, locirali smo kakvu promenu treba da stvorimo - da od nepoznatog ili nedovoljno poznatog Licaulice, naši prodavci postanu gradske face.

Kao i naši prodavci, krenuli smo sa ulice. Kreirali smo i oblepili grad plakatima u street art estetici na kojima se nalaze naši prodavci uz rečenicu koja objašnjava koliko njima pomaže Liceulice. Nakon toga usledio je event – izložba plakata u Uličnoj galeriji kojoj su prisustvovale brojne poznate ličnosti i predstavnici medija. Tom prilikom, ispričali smo im priču o Licimaulice na koju nimalo nisu ostali ravnodušni, a o čemu svedoči veliki broj objava u štampanim i elektronskim medijima. Svoju podršku našem projektu dali su i mladi glumci koji su se rado odazvali našem pozivu da na jedan dan uđu u cipele prodavaca, daju im “day off” i odmene ih u prodaji. Sledeća na red došla je internet zajednica. Kreirali smo web banere i dva videa. Prvi je nastao sa ciljem da upozna korisnike društvenih mreža sa našim prodavcima kroz kadrove koji prikazuju njihove emocije kada ugledaju sebe na plakatima na ulicama Beograda, kada i sami sebe dožive kao gradske face. U drugom videu naćiće se neke uveliko poznate gradske face. To su glumci, koji su naše prodavce odmenili u njihovom teškom, ali sada već prepoznatom naporu da se uključe u društvo –  kroz prodaju časopisa Liceulice.

Uprkos tome što je kampanja i dalje u toku i što vremenski uslovi nisu bili na strani naših prodavaca, već smo zabeležili jedan lep napredak. Pored porasta prodaje na dnevnom nivou, koja je sa 150 primeraka porasla na 185, prodavci rado ističu da osećaju promenu u odnosu prema njima. Prolaznici ih prepoznaju, zastaju, saslušaju ih, pa i kupe svoj primerak. Na opštu radost ljudi iz organizacije Liceulice, telefon je zvonio više nego ikada. Građani koji su imali prilike da pogledaju priču o ovom projektu na televiziji, javljali su se sa pitanjima kako bi još mogli da pomognu. Facebook stranica Liceulice dobila je 300 novih pratilaca, naš video ostvario je neverovatan organski reach u visini od 133.592,00 za 5 dana koliko je online.

http://rs.havas.com 

Glasajte OVDE

KALENDAR DOGAĐAJA

< August 2018 >
Mon.Tue.Wed.Thu.Fri.Sat.Sun.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Članovi pokrovitelji

    • Atos IT Solutions and Services
    • Credit agricole
    • Egis
    • L'Oreal
    • Lafarge
    • Le Belier
    • Renault Nissan
    • Sanofi aventis
    • Schneider Electric
    • Sladar maltinex
    • Societe Generale
    • Tigar Tyres
    • Veolia Water
    • Xpro

Kontaktirajte nas

Francusko-srpska privredna komora

Kosovska 10 | 11 000 Beograd | Srbija|  
Tel. +381 (0)11 33 48 351/353 | Fax. +381 (0)11 33 48 274 | e-mail: office@ccfs.rs  

 

 

© 2018 CCI FRANCE SERBIE

    • Ambassade de France en Serbie
    • Institut Français Belgrade