Schneider Electric : Očuvanje Tesline zaostavštine

Kandidatura za Gran Pri nagrade Francusko-srpske privredne komore, u kategoriji Društveno-odgovorno poslovanje

Članovi  | 

DA LI STE ZNALI?:

Srednjoškolci i studenti u Srbiji kao jednog od svojih uzora, pored tenisera Novaka Đokovića, vide i naučnika Nikolu Teslu. Uprkos tome, 48% Beograđana nikad nije bilo u Muzeju Nikole Tesle iako su želeli da ga posete dok su 64% posetilaca Muzeja Nikole Tesle strani turisti. Od ukupnog broja Srba na planeti (oko 10 i po miliona), polovina živi izvan matice. U prvom talasu emigracije jedan od emigranata bio je Nikola Tesla, koji je svoju afirmaciju doživeo u SAD.

ISTORIJSKA POVEZANOST

Kompanija Schneider Electric (SE) jedna je od onih koje su dovoljno stare da su imale priliku da sarađuju sa Nikolom Teslom, odnosno njegovom kompanijom potpisavši  1892 godine sporazum o zaštiti patenata iz oblasti proizvodnje, prenosa i korišćenja naizmeničnh struja u Francuskoj. Prepiska o ovoj saradnji tokom svih ovih godina čuvana je u Muzeju Nikole Tesle u Beogradu.

NAŠA MISIJA

SE je posvećen podršci obrazovanju i podsticanju mladima sa ciljem da svoj profesionalni razvoj nastave u Srbiji. Predstavljanjem vrednosti koje se nalaze u arhivskom delu Muzeja, i uz upotrebu novih tehnologija zarad predstavljanja ciklusa naizmenične struje, podstaći mlade da čuvaju i vrednuju kulturno blago svoje zemlje.

Ciljevi

 

  • Pozivanjem na istorijsku vezu i povezanost sa Teslom, iskoristiti obeležavanje jubileja i pružiti podršku Muzeju Nikole Tesle. Predstaviti dugu tradiciju SE.
  • Zaštita Tesline zaostavštine uz promociju SE portfolija – ugrađivanje najsavremenije opreme za klimatizaciju i održavanje vlažnosti, a koja će omogućiti da se 160.000 dokumenata i ličnih predmeta Nikole Tesle čuva u optimalnim uslovima. Isticanje kvaliteta SE proizvoda kao adekvatnih za očuvanje osetljive istorijske građe.
  • Uključiti naše lokalne partnere u akciju i tako proširiti donaciju ali i uticaj aktivnosti - opremu je donirala kompanija Schneider Electric a radove na instaliranju opreme sprovele su i donirale kompanije Elektrovat i Enel PS partneri kompanije.
  • Partnerstvo sa relevantnim istorijskim institucijama - pozicioniranje SE kao jednog od partnera u godini jubileja, koji ima značajan doprinos u modernizaciji i atraktivnosti postavke Muzeja i povećanju broja posetilaca.
  • Na inovativan i kreativan način predstaviti prenos električne energije i podstaći ljude na korišćenje alternativnih izvora energije

Strategija 

Kroz priču o istorijskoj vezi između kompanija Schneider i Tesla, kreirati priču o eksponatima koje Muzej poseduje i načinu adekvatne konzervacije, a koju današnji SE donira Muzeju Nikola Tesla (MNT). Akcenat je stavljen na (1) edukaciju - putem 3D mapping makete (2) održivost kroz zaštitu arhive Muzeja sa SE opremom i (3) podizanje vidljivosti jubileja kroz zajedničke komunikacijske aktivnosti sa Muzejom.

Način izvođenja komunikacionih aktivnosti

- Delovi prepiske između Tesle i SE bili su izloženi u MNT u toku trajanja Francuske nedelje u Beogradu.

- SE je učestvovao na velikoj izložbi povodom obeležavanja jubileja na Kalemegdanu sa nizom atraktivnosti kako bi se privukao veliki broj posetilaca. Izložbu su posećivali i Beograđani svih uzrasta i turisti,  i to više od milion ljudi u roku od mesec dana.

- Na zvaničnoj SE FB stranici, u trajanju od tri meseca, kreirane su poruke o pronalascima i zanimljivostima iz bogatog života Nikole Tesle.

- Muzej je organizovao je specijalan događaj za medije i donatore na kom je predstavljena nova postavka, a koja uključuje i SE maketu. Ovom prilikom, direktor Muzeja uručio je direktoru SE specijalno priznanje za izuzetan doprinos.

- Organizovani su intervjui za direktora Muzeja i direktora SE, TV gostovanja, plasirani su native tekstovi za Nedeljnik i Politikin zabavnik koji opisuju istorijsku povezanost i važnost očuvanja kulturnog nasleđa i približavaju priču o kruženju energije u prirodi.

- Napravljena je još jedna maketa elektroenergetskog sistema koja je u julu 2016.  bila  izložena u Galeriji nauke i tehnike SANU-a, nakon čega je poklonjena Muzeju nauke i tehnike, gde se nalazi u redovnoj postavci.

- U MNT priređen je VIP koktel za stručnu javnost, medije i partnere na kom je predstavljena donacija. Od tada redovan deo ture u Muzeju čini i predstavljanje donirane makete i objašnjenje sistema distribucije električne energije.

Učinak i način evaluacije

Veza SE i Tesle je ojačana i sačuvana na više načina: podizanjem svesti o istorijskim odnosima, podrškom Muzeju u modernim i visoko tehnološki razvijenom vremenu i posvećenošću kompanije SE ka očuvanju kulturnog nasleđa i podsticanjem mladih da se informišu o vrednostima svoje zemlje. 

  1. U zidove tri prostorije arhivskog depoa ugrađene su instalacije za grejanje i hlađenje, Na ovaj način SE je približio korisnicima svoj portfolio i pozicionirao se kao društveno odgovorna kompanija.
  2. Proaktivna i kontinuirana komunikacija rezultirala je povećanjem broja lokalnih posetioca Muzeja u 2016. (K1-K3: + 65%).
  3. Sa dobijenim specijalnim priznanjem od Muzeja, porasla je svest o vezi Tesle i SE u profesionalnoj i poslovnoj javnosti.
  4. Ostvareno je dugoročno partnerstvo sa MNT, a zahvaljujući inovativnoj tehnologiji i SE rešenjima pokrenuta modernizacija postavke Muzeja kojoj su se priključile i druge kompanije.
  5. Visoka vidljivosti kampanje kroz pozitivno medijsko izveštavanje i prenošenje ključnih poruka, preko 80 medijskih objava.
  6. Kroz studentske tribine koje SE organizuje svakog novembra u okviru Francuske nedelje, mladi su imali priliku da obiđu maketu u Muzeju Nauke i Tehnike i da se upoznaju sa značajem ovog projekta.

Kreativnost i inovativnost

Korišćenje inovativnih SE tehnologija i 3D mapinga predstavljani su složeni procesi prenosa energije i transformacija energetskog sektora. Muzeju je doniran 3D model koji je veoma atraktivan i moderan i deo je stalne postavke nove izložbe muzeja. Model je napravljen u saradnji sa zaposlenima ideja i u skladu sa njihovim idejama o izložbi u budućnosti. Kompanija je komunicirala o Jubileju i tako pomogla Muzeju da poveća broj poruka i objava u medijima. Uključeni su i naši lokalni partneri. Na taj način smo više ljudi i kompanija uključili u društveno odgovornu aktivnost ali smo i mogli da povećamo vrednost donacije jer su radovi donirani od strane partnera. Na kraju, mislili smo i na naše najmlađe i još jedna maketa (interaktivna i edukativna) elektroenergetskog sistema današnjice donirana je Muzeju Nauke i Tehnike.

 

 

 

KALENDAR DOGAĐAJA

< November 2017 >
Mon.Tue.Wed.Thu.Fri.Sat.Sun.
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

POSLEDNJE VESTI

Članovi pokrovitelji

    • Atos IT Solutions and Services
    • Credit agricole
    • Egis
    • L'Oreal
    • Lafarge
    • Le Belier
    • Renault Nissan
    • Sanofi aventis
    • Schneider Electric
    • Sladar maltinex
    • Societe Generale
    • Tigar Tyres
    • Veolia Water
    • Xpro

Kontaktirajte nas

Francusko-srpska privredna komora

Kosovska 10 | 11 000 Beograd | Srbija|  
Tel. +381 (0)11 33 48 351/353 | Fax. +381 (0)11 33 48 274 | e-mail: office@ccfs.rs  

 

 

© 2017 CCI FRANCE SERBIE

    • Ambassade de France en Serbie
    • Institut Français Belgrade