Konferencija & Seminar

Regionalni vebinar : Centralna Evropa - koje su perspektive za lanac snabdevanja?

Francuske privredne komore u Srbiji, Hrvatskoj, Mađarskoj, Poljskoj, Rumuniji, Slovačkoj i Češkoj organizovale su ovaj vebinar 23. aprila.

Kliknite OVDE da pogledate snimak vebinara.

"Ne treba dopustiti da dobra kriza propadne", citat je koji pripada Čerčilu, a sa kojim se slažu učesnici vebinara "Centralna Evropa - kakve su perspektive za lanac snabdevanja", u organizaciji Francuske privredne komore.

Njihov zaključak je da kriza poslovanja, izazvana virusom korona, može da se sagleda iz pozitivne perspektive, na takav način da se situacija iskoristi za restukturiranje, reorganizaciju i posvećenost digitalizacijii.

Julien Autret, regionalni carinski ataše za jugoistočnu Evropu i Balkan iz Ambasade Francuske u Srbiji , rekao je da je pandemija veoma uticala na transport i to pre svega drumski.

- Iako se situacija stabilizovala i dalje je u nekim zemljama problem zbog manjka ljudi, a mnogi prelazi su i dalje zatvoreni. Problem je bio i sa snabdevanjem iz Kine. Činjenica je da ovo niko nije mogao da predvidi, kao što ne može da predvidi kraj ili budućnost, ali je ključ prilagođavanje - naveo je.

Direktor regionalnog lanca nabavki i snabdevanja za centralnu i istočnu Evropu kompanije Lesaffre, Renaud de Saint Lager javio se iz Češke. Pomenuo je da je tržište kvasca povećalo za pet do 10 puta, te da je bilo potrebno angažovati 15% više kapaciteta u odnosu na isti period prošle godine.

- Kraft tržište je potpuno stalo, ali se povećala potražnja domaćinstava. Situacija je sada stabilna - potvrdio je.

Kada je reč o snabdevanju i logistici, Piotr Dopierala, direktor lanca snabdevanja i logistike Auchan Retail Poland , naveo je da je cela situacija izazvala šok i paniku na samom početku. Zahtevi su bili uvećani, a snabdevači nisu bili spremni.

- Prvenstveno se promenila struktura zahteva, povećani su oni za brašnom, hrani u konzervama, toalet papirom. Porasla je i onlajn prodaja. Sbabdevačima je problem predstavljao ograničen kapacitet, a prevoznicima usporen saobraćaj. Nakon dve nedelje, situacija se promenila na bolje - pojasnio je.

Dodao je i da se ne može predvideti kako će izgledati treći i četvrti kvartal godine, ali i da je jasno da raste tržište kućne dostave.

György Szabó, generalni direktor Prevost Hungary, koja se prvenstveno bavi drumskim prevozom tereta koji stiže avionima, navodi da je kriza veliko iskustvo za lanac snabdevanja. Veruje da će budućnost poslovanja biti izmenjena, te da čak ovakav način transporta neće biti potreban.

- Ključ za opstanak je dorba organizacije ili reorganizacija, odnosno restrukturiranje biznisa. Očekuju nas novine i revolucinarana rešenja, nalik kamionima sa automatskim upravljanjem – veruje Szabó.

Karol Kołodziejczyk, menadžer prodaje kopmanije Geodis iz Poljske, koja se bavi drumskim transportom, istakao je problem auto-moto industrije, napominjući das u mnoge kompanje zatvorene. Smatra da je jedan od najviećih problema upravo u drumskom saobraćaju, te da je rečenje u diversifikaciji tržišta.

Iz Rumunije se javio Stefan Gaibu, generalni direktor lanca snabdevanja Renault Group, koji je naveo da je prvi problem bio kako se snabdevati iz Italije. Međutim, kako je naveo, zahvaljujući velikim partnerima, našli su rešenje. Ipak, situacija nije sjajna.

- Gledajući evropsko tržište, proizvodnja je pala za 24% do 25% u martu i aprliu - naveo je.

Jakov Karmelić, generalni direktor, CMA CGM iz Hrvatske, koja nudi usluge transporta robe u četiri luke, napomenuo je da je saobraćaj smanjen, ali da se radi bez većeg ometanja.

- Kina je vrlo važna kada je reč o kontejnerskom saobraćaju, a on je opao za 9%. To će svakako uticati i na naš region - zaključio je.

Panelisti su zatvorili vebinar zaključkom da je pandemija koronavirusa jedno ogromno iskustvo iz kojeg privrednici mogu da nauče mnogo o poslovanju u otežanim uslovima, ali i da će privreda biti spremnija u slučaju budućih potencijalnih zdravstvenih i drugih kriza.

Ostale novosti

No news available.

Naši događaji

Share this page Share on FacebookShare on Linkedin